HAPPI oli kolmivuotinen hanke, jossa tutkittiin pohjavesialueiden ja Päijänne-tunnelin ympäristön riskikohteita Hausjärven kunnan alueella. Hankkeen tavoitteena oli vähentää ja poistaa […]
Hankkeen tavoitteena oli kasvattaa kansalaisten tietoisuutta vaarallisten kotitalousjätteiden ympäristövaikutuksista ja kierrätyksestä. Kohderyhmiä olivat koululaiset, kotitaloudet sekä kotitalouksien haitallisia jätteitä käsittelevät […]
Projektin nimi: Johdanto kotitalousjätteiden lajitteluun Petroskoissa Rahoitus: NCM (Pohjoismaiden ministerineuvosto) Aikataulu: 1.12.2009-1.12.2010 Tausta Petroskoissa tuotetaan noin 130 000 tonnia kiinteää kotitalousjätettä vuosittain tuotetaan […]
Suomen ympäristöopisto SYKLI voi auttaa oikeiden yhteistyökumppaneiden löytämisessä, sopimusten syntymisessä ja yhteistyön onnistumisessa. Me haluamme olla aktiivisesti ja laaja-alaisesti mukana […]
Projektin keskeisenä tavoitteena oli soveltaa yleistä ammatillisen koulutuksen laadunhallinnan viitekehystä (CQAF) ammatillisessa koulutuksessa. Projektissa koottiin taustatietoa partnerimaiden ammatillisen koulutuksen laadunhallinnasta […]
Leonardo da Vinci -yhteistyönä tehdyssä WEES-projektissa selvitettiin ympäristöalan ammattilaisten osaamisen rakentumista ja tulevaisuuden osaamistarpeita Euroopassa. Tilannetta kartoitettiin formaalin, nonformaalin ja […]
Kolmevuotisessa DIR EMAS –projektissa kehitettiin työkaluja EMAS-järjestelmän soveltamiseen kouluissa. Projektiin osallistui kouluja ja oppilaitoksia Itävallasta, Saksasta, Suomesta, Romaniasta ja Ruotsista. […]
Projektissa kehitettiin modulimuotoista koulutusmateriaalia tukemaan EMAS-järjestelmän käyttöönottoa ja soveltamista. Koulutusaineistojen kehittämisessä kiinnitettiin erityisesti huomiota koulutusmenetelmiin ja hyvien käytäntöjen levittämiseen eri […]
QESTRAIN-projektissa kehitettiin sairaaloille ja terveyskeskuksille malli ja työkalut henkilöstön koulutukseen. Koulutuksen tavoitteena oli kehittää ja soveltaa organisaatioiden laatu-, ympäristö- ja […]
ENVEDU – hankkeessa laadittiin ympäristökriteerit, jotka auttavat oppilaitoksia ympäristötoiminnan itsearvioinnissa ja kehittämisessä. Kriteerit täyttävä oppilaitos voi saada Koulujen ja oppilaitosten […]